Tratamentul Hipoglicemiilor Severe
31 mai 2021
Recomadari nutritionale pentru hiperuricemie
8 iulie 2021
Toate articolele

Faina alba de grau versus faina intergala de grau

Faina alba de grau versus faina intergala de grau

 

Din punct de vedere caloric 100 g faina alba de grau contin 364 kcal si 100 g faina integrala de grau contin 339 kcal. Din punct de vedere al continutului in macronutrienti 100 g faina alba contin un numar total de 76,3 g carbohidrati, in timp ce 100 g faina integrala de grau contin un numar total de 72,6 g carbohidrati. Faina integrala de grau comparativ cu faina alba de grau are un continut mai mare de fibre (de 4,5 ori mai mare), vitamine (vitamine B1, B2, B3, B5, B6, folati, vitamina E) si minerale (magneziu, zinc, fosfor, seleniu, mangan, cupru, fier). Continutul in fibre la 100 g faina integrala este de 12,2 g vs. 2,7 g la 100 g faina alba (un continut de 4,5 ori mai mare). Indicele glicemic al fainei integrale este mai mic decat al fainei albe (69 vs. 85).

Din punct de vedere al continutului in vitamine: 100 g faina integrala contine 0,4 mg vitamina B1, ceea ce reprezinta 33% din necesarul unei barbat adult si 40% din necesarul unei femei adulte (vs. 0,1 mg in 100 g faina alba); 0,2 mg riboflavina (vitamina B2), ceea ce reprezinta 15% din necesarul unui barbat adult si 18% din necesarul unei femei adulte; 6,4 mg niacina (vitamina B3), ceea ce reprezinta 40% din necesarul unui barbat adult si 46% din necesarul unei femei adulte (vs. 1,3 mg in 100 g faina alba); 1 mg acid pantotenic (vitamina B5) ceea ce reprezinta 20% din necesarul unui barbat si a unei femei adulte (vs. 0,4 mg in 100 g faina alba); 0,3 mg vitamina B6 ceea ce reprezinta 23% din necesarul unui barbat si a unei femei cu varsta mai mica de 50 de ani, 18% din necesarul unui barbat cu varsta mai mare de 50 de ani si 20% din necesarul unei femei cu varsta mai mare de 50 de ani; 44 mcg folati ceea ce reprezinta 11% din necesarul unei persoane adulte (vs. 26 mcg in 100 g faina alba); 0,8 mg vitamina E cee ace reprezinta 5% din necesarul unei persoane adule.

Din punct de vedere al continutului in minerale: 100 g faina integrala contine 138 mg magneziu, ceea ce reprezinta 33% din necesarul unui barbat adult si 43% din necesarul unei femei adulte (vs. 22 mg in 100 g faina alba); 2,9 mg zinc, ceea ce reprezinta 26% din necesarul unui barbat adult si 36% din necesarul unei femei adulte (vs. 0,7 mg in 100 g faina alba); 346 mg fosfor, ceea ce reprezinta 49% din necesarul unei personae adulte (vs. 108 mg in 100 g faina alba); 70,7 mcg seleniu, ceea ce reprezinta 128% din necesarul unei persoane adulte (vs. 33,9 mcg in 100 g faina alba); 3,8 mg mangan, ceea ce reprezinta 165% din necesarul unui barbat adult si 211% din necesarul unei femei adulte (vs. 0,7 mg in 100 g faina alba); 40 mcg cupru ceea ce reprezinta 5% din necesarul unei persoane adulte (vs. 10 mcg in 100 g faina alba); 3,9 mg fier ceea ce reprezinta 49% din necesarul unui barbat adult si a unei femei cu varsta mai mare de 50 de ani si 22% din necesarul unei femei cu varsta cuprinsa intre 19 si 50 de ani (vs. 1,2 mg in 100 g faina alba).

Pe langa continutul crescut in vitamine si minerale, cereale integrale au un continut crescut de fitochimicale, cu rol antioxidant, antiinflamator, anticancer. Consumul de ceareale integrale se asocieaza cu scaderea riscului de aparitie a anumitor forme de cancer, diabetului zaharat tip 2 si a afectiunilor cardiovasculare.