Făina de migdale în alimentație

👀 Faina de migdale este o alternativa la faina de grau atat in cazul celor care urmeaza o dieta cu continut scazut in carbohidrati, cat si a celor care urmeaza o dieta fara gluten. Faina de migdale (almond flour) se obtine din migdale macinate, dupa ce au fost initial decojite prin oparire. De asemenea, poate fi obtinuta si din macinarea migdalelor cu coaja (almond meal). Faina de migdale se regaseste in compozitia unor prajituri, macarons, briose, biscuiti, clatite, fursecuri, paine, crackersi, blat de pizza. Faina de migdale poate fi combinate cu multiple tipuri de faina (de exemplu, faina de grau, de cocos, de ovaz). Din punct de vedere nutritional faina de migdale are un continut crescut in grasimi (53 g grasimi / 100 g faina, in special acizi grasimononesaturati si acizi grasi polinesaturati omega-6) si proteine (21 g protein / 100 g faina) si scazut in carbohidrati (21 g / 100 g faina, dintre care zaharuri 5 g).

🔥 Compozitie nutritionala pentru 100 g faina de migdale:
Calorii: 619 kcal; proteine: 21 g; grasimi: 53 g; carbohidrati: 21 g; fibre: 11 g; zaharuri: 5 g; vitamina B1: 0,1 mg; vitamina B2: 1,2 mg; vitamina B3: 3,6 mg; vitamina B5: 0,3 mg; vitamina B6: 0,1 mg; vitamina E: 23,9 mg; seleniu: 2 microg; potasiu: 713 mg; calciu: 268 mg; fier: 3,7 mg; zinc: 3,3 mg; fosfor: 471 mg; magneziu: 279 mg; mangan: 2,2 mg; cupru: 1,1 mg.

🥜 Faina de migdale este o sursa importanta de fibre, vitamina E, cupru, mangan, fosfor, magneziu. De asemenea, contine fier, zinc, calciu, vitamine din complexul B (in special vitamina B2 – riboflavina si vitamina B3 – niacin).

Aportul de micronutrienti adus de o portie de 28 g faina de migdale:

  • Vitamina E – 44,6% din necesarul recomandat zilnic pentru o persoana adulta;
  • Cupru – 34,2% din necesarul recomandat zilnic pentru o persoana adulta;
  • Mangan – 26,8% din necesarul recomandat zilnic pentru un barbat adult si 34,2% din necesarul reomandat zilnic pentru o femeie adulta;
  • Fosfor – 18,84% din necesarul recomandat zilnic pentru o persoana adulta;
  • Magneziu – 18,6% din necesarul recomandat zilnic pentru un barbat adult si 24,4%v din necesarul recomandat zilnic pentru o femeie adulta;
  • Fier – 12,95% din necesarul recomandat zilnic pentru un barbat adult si 5,75% din necesarul recomandat zilnic pentru o femeie cu varsta cuprinsa intre 19 si 50 de ani si 12,95% din necesarul recomadnat zilnic pentru o femeie cu varsta peste 50 de ani;
  • Zinc – 8,4% din necesarul recomandat zilnic pentru un barbat adult si 11,55% din necesarul recomadnat zilnic pentru o femeie adulta;
  • Calciu – 7,5% din necesarul recomandat zilnic pentru o persoana adulta cu varsta cuprinsa intre 19 si 50 de ani si 6,25% din necesarul recomandat zilnic pentru o persoana adulta cu varsta mai mare de 50 de ani;
  • Vitamina B1 – 2,3% din necesarul recomandat zinic pentru un barbat adult si 2,5% din necesarul recomandat zilnic pentru o femeie adulta;
  • Vitamina B2 (riboflavina) – 25,8% din necesarul recomandat zilnic pentru un barbat adult si 30,5% din necesarul recomandat zilnic pentru o femeie adulta;
  • Vitamina B3 (niacina) – 6,3% din necesarul recomandat zilnic pentru un barbat adult si 7,2% din necesarul recomandat zilnic pentru o femeie adulta;
  • Vitamina B5 (acid pantotenic) – 1,7% din necesarul recomadnat zilnic pentru o persoana adulta;
  • Vitamina B6 – 2,2% din necesarul recomandat zilnic pentru o persoana adulta cu varsta cuprinsa intre 19 si 50 ani, 1,6% din necesarul recomandat zilnic pentru un barbat adult cu varsta mai mare de 50 de ani si 1,9% din necesarul recomandat zilnic pentru o femeie adulta cu varsta mai mare de 50 de ani;

🙌🏼 Faina de migdale in alimentatia pacientilor cu diabet zaharat
Faina de migdale este recomandata pacientilor cu diabet zaharat deoarece are un continut redus in carbohidrati si indice glicemic scazut. Comparativ cu faina alba de grau, la 100 g faina de migdale are 21 g carbohidrati vs. 76,3 g carbohidrati. De asemenea, faina de grau are un indice glicemic crescut de 85.