Meniu 1300 kcal
21 septembrie 2021
MENIU 1000 kcal
15 noiembrie 2021
Toate articolele

Vitamina C în alimentatie

Vitamina C (acid ascorbic) este un puternic antioxidant. Are rol important în sinteza de colagen, hemoglobina, carnitina, hormoni si neurotransmitatori, rol antiinfectios, favorizează vindecarea plagilor, cresterea si contribuie la înlăturarea starii de stres. Doza zilnica recomandata pentru barbatii adulti este de 90 mg/zi si pentru femeile adulte este de 75 mg/zi.

Principalele surse de vitamina C sunt fructele si legumele proaspete.

Urmatoarele fructe au un continut crescut de vitamina C:

citrice – lamaia fara coaja contine la 100 g – 53 mg vitamina C, o lamaie medie fara coaja contine 44,5 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 50% din doza zilnica recomandata;

portocala contine la 100 g – 53 mg vitamina C si o portocala de dimensiuni medii contine aproximativ 70 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 78% din doza zilnica recomandata;

grepfrutul contine la 100 g – 34 mg vitamina C si un grepfrut de dimensiuni medii contine aproximativ 44 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 49% din doza zilnica recomandata;

fructele de padureafinele contin la 100 g – 9,7 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 11% din doza recomadata zilnic; murele contin la 100g – 21 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 23% din doza recomandata zilnic; zmeura contine la 100 g – 26,2 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 29% din doza recomandata zilnic; capsunile contin la 100 g – 58,8 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 65% din doza recomandata zilnic;

alte fructekiwi contine la 100 g – 92,7 mg vitamina C si un fruct contine aproximativ 64 mg, ceea ce reprezinta 71% din doza zilnica recomandata.

Urmatoarele legumele au un continut ridicat de vitamina C:

ardeiul gras contine la 100 g – 80,4 mg vitamina C si un ardei gras de dimensiuni medii contine 95,7 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 106% din doza recomandata zilnic; rosiile contin la 100 g – 23,4 mg vitamina C si o rosie de dimensiuni medii contine 28,8 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 32% din doza recomandata zilnic;

broccoli contine la 100 g – 89,2 mg vitamina C; salata verde contine la 100 g – 9,2 mg vitamina C, ceea ce reprezinta 10% din doza recomandata zilnic.